اخبار

کارگاه آنلاین آموزشی "استراتژی سرمایه گذاری در بازار سرمایه ایران 2"

کارگاه آنلاین آموزشی
1399/03/10

جهت ثبت نام در وبینار لینک زیر کلیک نمائید

 بعد از برگزاری "وبینار اول استراتژی سرمایه گذاری در بازار سرمایه ایران" و استقبال بسیار زیاد همرهان از این برنامه اینبار پیمان مولوی در روز 16 خرداد 99 "دومین وبینار استراتژی سرمایه گذاری در بازار سرمایه ایران" صحبت خواهد کرد.

توجه: داده های استفاده شده در این وبینار بر اساس اخرین تغییرات در بازار سرمایه تا 16 خرداد ماه و تغییرات سایر بازارها خواهد بود

بر اساس تجربه و بازخوردهایی که در مدت برگزاری وبینار ها از اواخر اسفند ماه ۱۳۹۸ تا امروز شاهد بودیم ، عطش سیری ناپذیر شرکت کنندگان به مباحث جدید و لزوم با لابردن سطح تحلیلی سعی کنیم استراتژی سرمایه گذاری را در بازار سرمایه برای اولین بار در سال ۹۹ برگزار نماییم.
در این #وبینار سعی می کنیم به استراتژی های سرمایه گذاری در بازار صعودی این روزهای ایران که حتی میمون ها هم می توانند سبد های صعودی بچینند با رویکردی متفاوت تر ورود کنیم و روشهای انتخاب سهام در این دوره را برای شرکت کنندگان تشریح نماییم.
همچنین سعی در توضیح استراتژی موثر در بازارهای نزولی و متزلزل را با هم بررسی خواهیم کرد.
چه استراتژی برای چه تیپ شخصیتی مناسب است؟ حتما شما این سوال را بارها و بارها از خود پرسیده اید، با رویکردی مدرن سعی خواهد شد افراد بهترین مدل و استراتژی سرمایه گذاری را برای خود بعد از این وبینار بیابند.
چنیدین شرکت خوب را با هم بررسی می کنیم و سعی خواهیم کرد روند ورود نقدینگی را که این روزها مهمترین عامل تحرک بازار است به درستی رصد نماییم.
بازار سهام این روزها از کنترل سرمایه گذاران سنتی و قدیمی تحلیل گران بورسی بدر آمده و بر موج نقدینگی سوار شده است!
نقدینگی که عدم دقت بدان در تعیین استراتژی می تواند بنیان افکن باشد.
مسیر بورس را اکنون توقف سود دهی بازارهای موازی و جریان نقدینگی تعیین می کند، شاید بهتر باشد آنها را تحلیل کنیم!
پس با ما در این وبینار که برای اولین بار توسط پیمان مولوی طراحی و اجرا خواهد شد شرکت نمایید.

بارها تاکید کرده ایم که بازار ۱۳۹۹ بدون تحلیل دقیق حرکت نقدینگی حقیقی ها امکان ناپذیر است و این امر تفاوت بازار ۱۳۹۹ با تمام تحولات بازار سرمایه از ابتدا تا کنون بوده است.
خالص ورودنقدینگی حقیقیها به بازار سرمایه از ابتدای سال تا کنون بالغ بر ۴۱۲,۸۳۲ میلیارد ریال می باشد که ۲۰,۲۵۶ میلیارد ریال آن به معاملات روز ۲۰ اردیبهشت تعلق دارد. سهام هایی که بیشترین نقدینگی حقیقی ها در روز ۲۰ اردیبهشت به آن ها متعلق است به ترتیب :
فولاد
ومعادن
پترول
وتجارت
ونوین




در عمل برنده شوید، هرگز دست به مباحثه نزنید. رابرت گرین

در دنیای سرمایه گذاری بازارهای سرمایه روشهای متفاوت با رویکردهای مختلفی برای سرمایه گذاری در بورس وجود دارد اما تمام این روشها در زیرمجموعه ۳ روش اصلی جای می گیرند:

سرمایه گذاری بر اساس ارزش Value Investing
سرمایه گذاری بر اساس رشد Growth Investing
سرمایه گذاری بر اساس شاخص Index Investing

هر کدام از این روشها در بازه های مختلف و توسط افراد با تیپ های شخصیتی متفاوت استفاده می شوند.
این روزها که بازار سرمایه ایران دستخوش تغییرات بنیادین بسیاری است، انتخاب روش صحیح می تواند شما را از سرگشتگی نجات دهد، بدون داشتن یک استراتژی منسجم در کنار درک علت انتخاب آن می تواند شما را از خسران نجات دهد و بر ثروت شما بی افزاید.
وبینار استراتژی های سرمایه گذاری در بورس ایران مبتنی بر آخرین تجربیات عینی و اجرایی پیمان مولوی . فارغ التحصیل دانشگاه اسکس انگلستان، بنیانگذار سرمایه گذاری مولوی ، یورواگزیم اسپانیا و دبیر کل انجمن اقتصاددانان ایران با رویکرد مدرن و تاسی گرفته از آخرین متودولوژی های بورس اوراق بهادار لندن London Stock Exchange طراحی و تدین گردیده است.
این دوره برای اولین بار در ایران و با توجه به رویدادهای اخیر قصد دارد به جای حرفهای روزمره به شما علاقمندان سرمایه گذاری مسیر درست سرمایه گذاری در بازار سرمایه یاران را بیاموزد
همتی رئیس کل بانک مرکزی ایران:
نرخ سود بین بانکی به ۱۲ کاهش یافته است
سهم بازار سرمایه در تامین مالی باید به حدود ۵۰ درصد برسد
همه به این نتیجه رسیده‌اند که بازار سرمایه جای خوبی برای سرمایه‌گذاری است

تحلیل:
این یک سیگنال قوی به بازار است و تقریبا با زبان کاملا شفاف در حال گفتن اینکه بانک مرکزی هم از ورود نقدینگی به بازار سرمایه حمایت می کند!
این یعنی در اقتصادی که نرخ بهره ان پایین و تورم ان بالا است تقاضای زیادی برای بدهی ایجاد کردن و سوار شدن بر ترن تورم وجود خواهد داشت.
شما چه استراتژی دارید؟


طلا همواره به عنوان یک لنگر مهم در مدریت ریسک سرمایه گذاری های خرد و کلان کارکرد داشته است. در شرایط بحران کرونا و عدم قطعیت استفاده از طلا برای سرمایه گذاری و ذخایر بانکهای مرکزی رشد داشت ، طلا خیلی زودتر از انتظار به ۱۷۰۰ دلار در انس رسید و حال همه منتظر رویدادهای آتی جهانی هستند.
همواره به خاطر داشته باشیم که سرمایه گذاری در طلا به عنوان کنترل ریسک همواره در طول تاریخ پیداش این فلز گرانبها وجود داشته است.
چین
399.7 تن
استرالیا
312.2 تن
روسیه
281.5 تن
آمریکا
253.2 تن
کانادا
193 تن


دستگاه رای گیری یا توزین؟

70 سال پیش، بنجامین گراهام؛ پدر سرمایه گذاری مبتنی بر ارزش ذاتی (Value Investing) و نویسنده یکی از بهترین کتب تاریخ در حوزه سرمایه گذاری بنام "The Intelligent Investor"به شاگرد خود وارن بافت گفت: یادت باشه بازار سهام در کوتاه مدت مثل یه دستگاه رای گیریه و در درازمدت همچون ترازو و دستگاه توزین شرکت ها عمل میکنه!
در ماه سپتامبر 2018 جف بزوس که ثروتش به 160 میلیارد دلار رسیده بود و شرکتش یعنی آمازون یک تریلیون دلاری شده بود در حالی در کلوپ اقتصادی واشنگتن برای مصاحبه حاضر شد که قرار بود 4 ماه قبل یعنی در ماه می در این جمع حاضر شود و در این فاصله 250 میلیارد دلار به ارزش آمازون اضافه شده بود. دیوید روبن اشتاین؛ مصاحبه کننده برتر حوزه مالی و اقتصادی وقتی از او پرسید آیا این افزایش ارزش نشان از باهوش بودن توست؟ جف در پاسخ با تکرار جمله بنجامین گفت من در سال 1997 همیشه به همکاران خود یادآور میشدم که اگه سهام شرکت ما 30 درصد بالا بره به این معنی نیست که ما 30 درصد باهوشتر شده ایم و بر عکسش اگه 30 درصد بریزه به معنی احمق شدن ما به همان میزان نیست!
متن از امیر عباس زینتبخش

امروز بازار شدیدا قرمز شد، بیش از ۲۵ هزار واحد افت کرد و اگر شما خیلی نگران فردا و یا شنبه هستید ، بازار سرمایه جای بازی شما نیست، بازار همانند دو ماه گذشته روزهای رویایی هم دارد و روزهایی مثل امروز ، باید استراتژی مشخصی داشته باشید.
آنچه که بسیاری را در اینده چه در روزهای سبز و چه در روزهای قرمز اذیت خواهد کرد، نداشتن استراتژی ورود و خروج است.
امروز حقوقی ها فعالانه در حال جمعه کردن سهام حقیقی ها بودند

وقتی از استراتژی صحبت می شود چه می گوییم؟
استراتژی ارزش محور از دید وارن بافت، چنیدین بار خواندن این متن توصیه می شود

شاید فکر کنیم که وارن بافت به عنوان مالک بخشی از اپل و هواپیمایی‌های دلتا و ساوت‌وست بیشتر از دیگران نگران بیماری کرونا باشد.
او در مصاحبه با سی‌ان‌بی‌سی گفت «کسی که یک خانه می‌خرد، به ده، بیست سال آینده نگاه می‌کند.
آیا تصویر اقتصاد آمریکا در بیست سال آینده، طی چند هفته گذشته تغییر کرده است؟
من چهل سال است که بخشی از کوکاکولا را دارم. و هیچ‌کس یک کسب‌وکار را بر اساس تیتر روزنامه‌های امروز نمی‌فروشد.
اگر می‌خواهید چیزی را که دوست دارید بخرید، و امروز می‌توانید آن را ارزان‌تر بخرید، اسم این خوش‌شانسی است!»

مصاحبه‌کننده می‌پرسد، شاید ده روز بعد، همین شرکت‌ها ارزان‌تر باشند؟ «هیچ‌کس نمی‌داند بازار می‌خواهد در ده روز آینده چه کار کند. اگر می‌دانستیم، نیازی نبود به ترازنامه نگاه کنیم. نمی‌توانید بازار را با نگاه کردن به روزنامه‌ها پیش‌بینی کنید.» «از زمانی که یازده ساله بودم، هر روز خریدار سهام بوده‌ام. در این دوران پانزده رئیس‌جمهور دیده‌ام. و هر روز سهام خریده‌ام. الان نمی‌دانم شش ماه یا دوازده ماه بعد اوضاع کشور چطور است. اما شک ندارم سی سال بعد، اوضاع اقتصاد جهان به مراتب بهتر از امروز خواهد بود.»

«قطعا شرکت اپل در این چند ماه دشواری‌هایی خواهد داشت. اما بحث ما در مورد ده سال آینده این شرکت است. یک شرکت شکلات‌سازی هفت ماه از سال ضرر می‌کند. اما بالاخره کریسمس می‌آید و تمام روزهای سخت جبران می‌شود.»

«من هم از دنبال کردن اخبار لذت می‌برم. دوست دارم بدانم در دنیا چه می‌گذرد. اما این روشی نیست که با آن پول در می‌آورم. بارش برف، پروازها را کنسل می‌کند. اما براساس پیش‌بینی هواشناسی، یک شرکت هواپیمایی را نمی‌خرم و نمی‌فروشم. موضوع سود شرکت هواپیمایی در ده سال آینده است نه پروازهای هفته آینده.»


به روند تغییرات سهامدارن عمده بیشترین افزایش درصد مالکیت سهامدارن عمده (بورسی و فرابورسی) نسبت به روز معاملاتی قبل دقت کنید!
آیا شما این نوع داده را بررسی می کنید؟
به تغییرات روز اخیر ، یک هفته گذشته و البته یکماهه دقت کنید!
در روز جمعه در خصوص استراتژی حقوقی ها در این روزهای بازار صحبت خواهیم کرد
که سهامداران خرد که در حال خواندن این مطلب هستند بسیار بسیار بسیار کم بدان توجه می کنند و سهام ارزشمند خود را از دست می دهند.

جمعه 16 خرداد 1399
ساعت 18 الی 20 

جهت ثبت نام در وبینار لینک زیر کلیک نمائید