اخبار

کارگاه آنلاین آموزشی( تحلیل بنیادی و تخصصی چهار صنعت چهار شرکت بورسی ایران)

کارگاه آنلاین آموزشی( تحلیل بنیادی و تخصصی چهار صنعت چهار شرکت بورسی ایران)
1399/03/19

 با گذشت زمان، بیشتر و بیشتر قانع می‌شوم که روش صحیح سرمایه‌گذاری این است که مقادیر زیادی سرمایه وارد شرکت‌هایی کنیم که درباره آن فکر کرده‌ایم یا چیزی درباره‌اش
می‌دانیم و به مدیریت آن بطور کامل باور داریم.
 «J.M. Keynes»

بسیار می بینیم که افراد دسته دسته سهام شرکتها را می خرند آن هم با دارایی زیر ۱۰۰ میلیون تومان ، اسم آن را هم می گذارند ایجاد سبد سهام! آیا می دانید این کار یکی از استباه ترین کارها برای سرمایه اندک شماست؟ چرا مسیر را طور دیگری نمی بینید؟ چرا رویکردی برای انتخاب سهام شرکتهای خوب و معتبر با رویکرد میان و بلند مدت اتخاذ نمی کنید؟
بله این کار سخت است و مسئولیت پذیری می خواهد! حتما دانش نیاز دارد و قدرت تحلیل بالا.
وارن بافت می گوید: تنوع سازی گسترده زمانی لازم است که سرمایه‌گذار نداند در حال انجام چه کاری است.
آیا شما از این گونه افراد هستید ؟
در این هفته قصد داریم ۴ صنعت بزرگ ، با پتانسیل کشور را از زوایای مختلف بررسی کنیم
صنعت پتروشیمی و شرکت پتروشیمی خلیج فارس
صنعت بانکداری و بانک ملت
صنعت معدن و صنایع معدنی و شرکت گلگهر
صنعت دارویی و شرکت دکتر عبیدی
هدف ما ایجاد پنجره ای نوین در رویکرد شما به خرید سهام با استانداردهای بین المللی است ، همانطور که در لندن و نیویورک بدان نگریسته می شود.
دانش سطحی موفقیتی برایتان در بلند مدت به ارمغان نخواهد آورد و شما نیازمند رویکرد های زیر هستید:
تحلیل اقتصاد کلان
تحلیل آینده جهانی هر صنعت
تحلیل داده های جهانی
تحلیل ساختار سرمایه
تحلیل صورتهای مالی نهایی
کیفیت سود آوری
تحلیل حساسیت
بررسی نقاط قوت ضعف تهدید و فرصت
بررسی استراتژی ذینفعان
بررسی استراتژی سرمایه گذاری
ارزشگذاری
هزینه سرمایه
پتانسیل رشد ۵ و ۱۰ ساله

جستجو برای یافتن شرکت‌ها برای سرمایه‌گذاری، همانند جستجو برای یافتن حشرات در زیر سنگ‌هاست: اگر شما زیر 10 سنگ را نگاه کنید، احتمالا 1 حشره بیابید و اگر زیر 20 سنگ را جستجو کنید 2 حشره خواهید یافت.
«پیتر لینچ»

بانک ملت شرکت خدمات مالی و بانکداری ایرانی است که با ۱۴۵۶ شعبه در سراسر ایران فعالیت می‌نماید. این بانک در سال ۱۳۹۶ در فهرست ۱۰۰ شرکت برتر ایرانی، منتشر شده توسط سازمان مدیریت صنعتی، رتبه نخست از بزرگترین شرکت‌ های خصوصی را به خود اختصاص داد. بانک ملت در حال حاضر با سرمایه ۵٫۰۰۰  میلیارد تومان یکی از بزرگ‌ترین بانک‌ های کشور است. شرکت  به پرداخت ملت ، در بین ۱۵۰ شرکت  برتر جهان  در حوزه پرداخت  الکترونیک  در سال ۲۰۱۵ رتبه  ۲۳ و  درخاورمیانه رتبه نخست را به خود اختصاص داد.

استراتژی TTMدر تحلیل بنیادی وبملت
در استراتژی روند سودآوری TTM در تحلیل بنیادی، شرکت باید در آخرین روند  TTMارائه شده اش از دو روند قبلی سود بیشتری را ساخته باشد و همچنین در روند  TTMآخر حداقل ده درصد نسبت به روند ماقبل آخر سود بیشتری را ساخته باشد و همچنین در زیان نباشد.
کیفیت سود آوری در بانک ها ناشی از نحوه استفاده از فرصت در اقتصاد ایران برای تجدید ارزیابی دارایی ها و البته تسعیر ارز است.

در تحلیل بنیادی ما ۳ سطح تحلیل داریم:
اول تحلیل اقتصاد کلان ، خواهیم آموخت که صنعت بانکداری کجای اقتصاد ایران است
دوم تحلیل صنعت خواهیم آموخت که بانک ملت در کجای صنعت ایستاده است
سوم صورتهای مالی خواهیم آموخت که الزاما نسبتها کارساز نیست و ما نیازمند درک کیفیت سود آوری برای سرمایه گذاری مطمئن هستیم.


آیا صنعت پتروشیمی ایران به لحاظ بنیادی قوی است؟
چه ملاک ها و معیارهایی برای تحلیل بنیادی سهام نیاز است؟

شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با نماد سهام فارس با داشـتن ۶۹ درصد محصول پی‌وی‌سـی و بیش از ۸۸ درصد ظرفیت تولید مواد آروماتیکی ، تولیدکننده انحصــاری پلیمرهــای مهندســی (PC)، اپوکســی‌رزین‌هــا، پــی‌وی‌سـی امولیســیون (EPVC)،پلــی اتیلــن ترفتــالات (PET) در کشــور می باشد.
شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با نماد سهام فارس تنهـا عرضـه‌کننـده محصولاتـی مانند گاز مایـع، بـرش سـبک و بـرش سـنگین در صنعـت پتروشـیمی کشـور به شمار می رود.
شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با نماد سهام فارس فعال در زمینه سرمایه‌گذاری و مدیریت بر کارخانجات شیمیایی، مجتمع‌های پتروشیمی، تولید محصولات پتروشیمی و مواد شیمیایی می باشد
شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با نماد سهام فارس در سال ۸۹ توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و با سرمایه‌گذاری حدود ۸۰۰ میلیارد تومان تاسیس شد. این شرکت در سال مالی ۹۴ با درآمدی بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان به‌عنوان دومین شرکت ایران بر پایه میزان درآمد معرفی شد. شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با نماد سهام
فارس در حال حاضر با ۱۵ شرکت تولیدی و خدماتی، یکی از بزرگترین هلدینگ‌های پتروشیمی در خاورمیانه به شمار می رود
همه موارد فوق داده هایی است که برای تصمیم گیری نیاز دارید اما باید به موارد زیر در تحلیل بنیادی دقت کنید:
آینده صنعت پتروشیمی جهان
روند تقاضا و مصرف جهانی
اقتصاد پتروشیمی در ایران
ذینفعان این بخش
نرخ خوراک
صورتهای مالی شرکتها و بررسی رقبا

در روز جمعه بعد از بررسی آریا ساسول در دو هفته گذشته این بار به سراغ هلدینگ خلیج فارس رفته ایم و به بررسی بنیادی آن خواهیم پرداخت

جمعه 23 خرداد 1399
ساعت 18 الی 21

جهت ثبت نام در وبینار لینک زیر کلیک نمائید