اخبار

گوشی‌های جدید هواوی دارای کیف پول سخت‌افزاری برای ذخیره ارز دیجیتال ملی چین هستند

گوشی‌های جدید هواوی دارای کیف پول سخت‌افزاری برای ذخیره ارز دیجیتال ملی چین هستند
1399/08/10

 ظاهراً شرکت هواوی در گوشی‌های هوشمند سری میت ۴۰ (Mate40) خود با بکارگیری یک کیف پول سخت‌افزاری، این امکان را به کاربران می‌دهد تا با استفاده از ارز دیجیتال ملی چین تراکنش‌های آفلاین انجام دهند. این تلفن همراه همچنین به کاربران اجازه می‌دهد تا کنترل قابل‌قبولی بر روی هویت و انتشار جزئیات هویت خود داشته باشند.

به گزارش کوین تلگراف، هواوی اعلام کرده است که گوشی‌های هوشمند سری میت ۴۰ این شرکت دارای یک کیف پول سخت‌افزاری یکپارچه برای ذخیره یوان دیجیتال، ارز دیجیتال ملی چین، خواهند بود.

بر اساس پستی که حساب رسمی شرکت هواوی در تاریخ ۳۰ اکتبر (۹ آبان) در وب‌سایت ویبو (یک پلتفرم چینی شبیه به توییتر و فیس‌بوک) منتشر کرده است، میت ۴۰ اولین گوشی هوشمندی است که چنین کیف پولی ارائه می‌دهد.

این موضوع همچنین این نوید را می‌دهد که کاربران بتوانند ناشناس بودن خود را کنترل کنند و همچنین تراکنش‌های آفلاین دوطرفه انجام دهند. این ویژگی‌ها کاربران موبایل را قادر می‌سازد که به‌راحتی و تنها با لمس دستگاه‌هایشان و حتی در صورتی که هر دو طرف آفلاین باشند، انتقال وجه انجام دهند.

حساب رسمی شرکت هواوی در ویبو، چنین پستی را منتشر کرد:

هواوی میت ۴۰ اولین گوشی هوشمندی است که از کیف پول سخت‌افزاری یوان دیجیتال پشتیبانی می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این گوشی امنیت در سطح سخت‌افزاری، پشتیبانی از حریم خصوصی (ناشناس ماندن) کنترل‌پذیر و تراکنش‌های آفلاین دوطرفه است که یک تجربه پرداخت امن و راحت را به ارمغان می‌آورد.

شرکت هواوی همچنین اعلام کرده است که یک دستگاه گوشی میت ۴۰ پرو را به کاربری که این پست را برای تعداد افراد بیشتری ارسال کند، هدیه می‌دهد.

گفتنی است میت ۴۰ اولین گوشی هوشمند هوآوی است که از فناوری تراشه ۵ نانومتری بهره می‌برد. این فناوری اخیراً در آیفون ۱۲ محصول شرکت اپل نیز به کار رفته است. فناوری تراشه ۵ نانومتری این امکان را می‌دهد که میلیاردها ترانزیستور در یک تراشه واحد قرار داده شوند که این موضوع به‌طور قابل توجهی توان بالقوه پردازنده را افزایش می‌دهد.

با این حال، شرکت هواوی به دلیل ادامه جنگ تجاری بین چین و ایالات‌متحده، قادر نخواهد بود که پس از اتمام ذخیره فعلی خود، پردازنده‌های «Kirin 9000» خود را خریداری یا تولید کند.

یوان دیجیتال چین ظاهراً در مراحل آزمایشی قرار دارد. گفتنی است چندین کشور در حال رقابت هستند تا اولین کشوری باشند که یک ارز دیجیتال ملی راه‌اندازی می‌کند.

همان‌طور که رسانه‌ها گزارش داده‌اند، مقابله با نفوذ دلار آمریکا در تجارت جهانی از عمده دلایلی است که چین به‌دنبال عرضه هر چه سریع‌تر ارز دیجیتالی ملی خود است.