همایش ها

نخستین همایش آهن و فولاد توسط شرکت بین المللی متال بولتن در ایران

نخستین همایش آهن و فولاد  توسط شرکت بین المللی متال بولتن در ایران
1395/04/18

این همایش که با حمایت ایمیدرو در روزهای 24 و 25 شهریور ماه سال 94 تحت عنوان «گردهمایی ایران و جهان در بازار فولاد» در مرکز همایش های جزیره کیش با حضور مدیران و کارشناسان داخلی و بین المللی و با بررسی موضوع ایران و جذابیت های سرمایه گذاری در حوزه آهن و فولاد در دوران پسا تحریم، برگزار گردید.

در این همایش دکتر پیمان مولوی به دعوت موسسه بین المللی یورو مانی(Euromoney) و شرکت زیر مجموعه آن متال بولتن(Metal Bulliten) به ایراد سخنرانی پرداخت.
پیش از دکتر مولوی ، آقایان دکتر طیب نیا وزیر اقتصاد ، دکتر خزایی معاون وزیر و رییس سرمایه گذاری خارجی ایران و  دکتر کرباسیان  ریاست هیات عامل ایمیدرو به ایراد سخنرانی پرداختند.
در این سمینار که تحت عنوان (Iran Iron & Steel )برگزار گردید دکتر مولوی دقت شرکت کنندگان را به محدود بودن روشهای تامین مالی ایران پیش و پس از برجام جلب کردند.
ایشان با اشاره به اینکه سرمایه در گردش حال حاضر جهان در حدود ۸۰ هزار میلیارد دلار است و پس از سال ۲۰۰۸ به سبب کاهش رشد اقتصادی بسیاری از منابع مالی جایی برای سرمایه گذاری پیدا نمی کنند، افزودند پول در جهان به وفور وجود دارد ، آیا ما شرایط ورود پول را در ایران ایجاد کرده ایم؟
آیا از مکانیزم بین المللی نقل و انتقال مالی مبتنی بر رتبه بندی اعتباری بنگاه های ما اطلاع دارند؟ آیا طرح های توجیهی ما قابل قبول بانک های بین المللی است؟ 
دکتر مولوی با اشاره به پروژه های کشور قطر و مهندسی فاینانس در آن کشور با اشاره به روشهای تامین مالی ساختار یافته و ترکیبی ، نبود این روشها در ایران را عامل کندی توسعه ابزار های تامین مالی بر شمردند.
موسسه بین المللی متال بولتن از 102 سال قبل فعالیت خود را در بخش فلزات آهنی و غیرآهنی و بازارهای این بخش با انتشار مجله ای به همین نام آغاز کرد و پس از آن فعالیت های خود را با برگزاری همایش های بین المللی توسعه داد. این موسسه در حال حاضر سالانه بیش از 60 همایش در سراسر جهان برگزار می کند. متال بولتن همایش هایی با موضوعات مربوط به ایران را در خارج کشور از جمله در کشورهای حاشیه خلیج فارس برگزار کرده است و پس از پیگیری های مستمر مقامات ایرانی از جمله رییس هیات عامل ایمیدرو این همایش در سال 2015 در جزیره کیش برگزاری گردید