همایش ها

برگزاری همایش روشهای نوین تامین مالی و جذب سرمایه خارجی پروژه های استان کردستان در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان

برگزاری همایش روشهای نوین تامین مالی و جذب سرمایه خارجی پروژه های استان کردستان در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان
1395/05/12

دکتر پیمان مولوی به دعوت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان همایشی با عنوان “روشهای نوین تامین مالی و جذب سرمایه خارجی پروژه های استان” در مورخ 31 مرداد سال جاری، در این سازمان برگزار نمودند

 در این همایش که با حضور مسولین استان و مدیران ارشد سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان برگزار گردید، دکتر مولوی با اشاره اهمیت سرمایه گذاری خارجی با اشاره به بزرگی اندازه حجم نقدینگی در جهان میزان پول در جریان و آماده سرمایه گذاری  در جهان را ۸۰ هزار میلیارد عنوان کردند.
وی با اشاره به عدم وجود زیرساخت های لازم تامین مالی اعم از رتبه بندی اعتباری بین المللی شرکتها و پروژه ها ، طرح های توجیهی قابل قبول بانکی بین المللی و گزارشات مالی در سطح بین المللی ، تامین مالی بین المللی را فارغ از ترند شدن کنونی، راه نجات پروژه ها دانستند.
دکتر مولوی با اشاره به بالا بودن میانگین موزون هزینه سرمایه شرکتهای ایرانی به سبب بالا بودن هزینه بدهی و هزینه حقوق صاحبان سهام ، یکی از راه های غلبه به فضای کنونی را شراکت پذیری شرکتهای ایرانی با شرکتهای بین المللی دانست و در کوتاه مدت این روش را مناسب برای کاهش هزینه سرمایه شرکتها و پروژه ها در استان تلقی نمودند.
همچنین در این همایش دکتر مولوی به ارائه روشهای نوین تامین مالی بین المللی پروژه ها در کشورهای مختلف پرداخته و به تبیین تامین مالی هیبریدی پرداختند.
در انتها نیز به روش های توسعه زیرساختها با مشارکت بخش خصوصی مبتنی بر مدل PPP پرداخته شد و با مطالعه موردی شکور کره جنوبی ابعاد آن تشریح گردید.