سمینارها

برگزاری سمینار تامین مالی بین المللی پسا برجام شرکتهای حوزه سلامت در شرکت سرمایه گذاری تامین

برگزاری سمینار تامین مالی بین المللی پسا برجام شرکتهای حوزه سلامت در شرکت سرمایه گذاری تامین
1395/05/16

دکتر پیمان مولوی به دعوت شرکت سرمایه گذاری تامین (گروه دارویی شرکت سرمایه تامین اجتماعی ) سمیناری را در روز پنجشنبه ۱۴ مرداد ماه ۱۳۹۵ درگروه دارویی داروپخش تحت عنوان “ تامین مالی بین المللی پسا برجام شرکتهای حوزه سلامت “ برگزار نمودند.

 در این سمینار که با حضورمعاونت مالی کل گروه ، معاونت منابع انسانی گروه ، مدیران عامل و مدیران  مالی ارشد شرکتهای گروه   برگزار گردید، دکتر مولوی با اشاره اهمیت سرمایه گذاری خارجی با اشاره به بزرگی اندازه حجم نقدینگی در جهان میزان پول در جریان و آماده سرمایه گذاری  در جهان را ۸۰ هزار میلیارد عنوان کردند و افزودند که “ نکته کلیدی این است که ۷۰٪ از این سرمایه در جهان جایی برای سرمایه گذاری پیدا نمی کنند، آیا جهانیان دانش ما در استفاده بی مهابا از سرمایه ها را ندارند؟ یا نظام مالی مسلطی وجود دارد؟”
وی با اشاره به عدم وجود زیرساخت های لازم تامین مالی اعم از رتبه بندی اعتباری بین المللی شرکتها و پروژه ها ، طرح های توجیهی قابل قبول بانکی بین المللی و گزارشات مالی در سطح بین المللی ، تامین مالی بین المللی را فارغ از ترند شدن کنونی راه نجات پروژه ها دانستند.
دکتر مولوی با اشاره به بالا بودن میانگین موزون هزینه سرمایه شرکتهای ایرانی به سبب بالا بودن هزینه بدهی و هزینه حقوق صاحبان سهام ، یکی از راه های غلبه به فضای کنونی را شراکت پذیری شرکتهای ایرانی با شرکتهای بین المللی دانست و در کوتاه مدت این روش را مناسب برای کاهش هزینه سرمایه شرکتها و پروژه ها در استان تلقی نمودند.
ایشان بالا بودن هزینه سرمایه شرکتهای ایرانی در حوزه سلامت را تاثیر گذار در استراتژی های تامین مالی و جذب سرمایه گذاری آتی آنها بر شمردند و کاهش میانگین موزون هزینه سرمایه شرکتها را راهکار رهایی از موقعیت کنونی دانستند.
همچنین در این سمینار دکتر مولوی به ارایه روشهای نوین تامین مالی بین المللی پروژه ها در کشورهای مختلف پرداخته و به تبیین تامین مالی هیبریدی پرداختند.
دکتر مولوی بهترین راه شرکتهای ایرانی را در فضای کنونی ایجاد شراکت با شرکایی دانستند که دارای میانگین موزون هزینه سرمایه کمی هستند.