سمینارها

برگزاری سمینار تامین مالی طرحها و تعهدات ارزی در بانک رفاه کارگران

برگزاری سمینار تامین مالی طرحها و تعهدات ارزی در بانک رفاه کارگران
1395/05/17

دکتر پیمان مولوی به دعوت بانک رفاه کارگران سمیناری را در روز شنبه 16 مرداد ماه ۱۳۹۵ در مرکز آموزش و توسعه دانش بانک رفاه تحت عنوان “ تامین مالی طرحها و تعهدات ارزی “ برگزار نمودند.

 در این سمینار که با حضور روسا و معاونین شعب، مدیران میانی ادارات ستاد مرکزی، معاونان ریالی و اعتباری امور شعب و کارشناسان اداری برگزار گردید، دکتر مولوی ضمن شرح ماهیت و روشهای تامین مالی و اصول آن به نقش رتبه‌بندی اعتباری در تامین مالی پروژه پرداختند
وی با اشاره به عدم وجود زیرساخت های لازم تامین مالی اعم از رتبه بندی اعتباری بین المللی شرکتها و پروژه ها ، طرح های توجیهی قابل قبول بانکی بین المللی و گزارشات مالی در سطح بین المللی ، تامین مالی بین المللی را فارغ از ترند شدن کنونی راه نجات پروژه ها دانستند.
دکتر مولوی با اشاره به بالا بودن میانگین موزون هزینه سرمایه شرکتهای ایرانی به سبب بالا بودن هزینه بدهی و هزینه حقوق صاحبان سهام ، یکی از راه های غلبه به فضای کنونی را شراکت پذیری شرکتهای ایرانی با شرکتهای بین المللی دانست و در کوتاه مدت این روش را مناسب برای کاهش هزینه سرمایه شرکتها و پروژه ها تلقی نمودند.
ایشان بالا بودن هزینه سرمایه شرکتهای ایرانی در حوزه سلامت را تاثیر گذار در استراتژی های تامین مالی و جذب سرمایه گذاری آتی آنها بر شمردند و کاهش میانگین موزون هزینه سرمایه شرکتها را راهکار رهایی از موقعیت کنونی دانستند.
همچنین در این سمینار دکتر مولوی به ارایه روشهای نوین تامین مالی بین المللی پروژه ها در کشورهای مختلف پرداخته و به تبیین تامین مالی هیبریدی پرداختند.
دکتر مولوی بهترین راه شرکتهای ایرانی را در فضای کنونی ایجاد شراکت با شرکایی دانستند که دارای میانگین موزون هزینه سرمایه کمی هستند.